Thursday, April 8, 2010

Asemanari si deosebiri



Prin activitatile de proiect derulate atat pe plan local cat si la nivel de parteneriat, urmarim sa ii ajutam pe elevi sa cunoasca atat istoria si cultura locala cat si pe cea a partenerilor nostri si sa constate ca, desi vorbim limbi diferite, avem porturi si traditii diferite si am evoluat diferit din multe puncte de vedere, avem totusi si puncte comune. Aspectele care ne aseamana si cele care ne deosebesc au fost mai usor remarcate pe perioada mobilitatilor cand, elevii nostri au fost cazati la familiile elevilor din scolile partenere si cand am experimentat un alt mod de viata nu foarte diferit de cel de acasa iar activitatile de proiect organizate de fiecare scoala i-au adus pe elevii nostri mai aproape de istoria si oamenii locului.
Dupa fiecare activitate de mobilitate am incercat, cu prilejul diseminarilor organizate in scoala, sa aducem putin din atmosfera zonei vizitate si sa impartasim colegilor din scoala impresiile si informatiile culese la fata locului. Si pentru ca de fiecare data am simtit ca ar trebui ca toti elevii scolii sa se bucure atat de imaginile imortalizate de aparatele de filmat cat si de materialele informative primite de la parteneri si cele culese de delegatia scolii, am decis sa organizam in cabinetul de geografie al scolii, activitati de informare a tuturor elevilor scolii sub genericul “Asemanari si deosebiri”.
Astfel, toti elevii au avut posibilitatea sa vizioneze materialele expuse la cabinetul da geografie: CD-uri de prezentare a scolii si a zonei facut de fiecare partener in proiect, albumele pe tema proiectului in engleza si in limbile vorbite de parteneri, ghiduri de conversatie la care echipa de proiect din scoala noastra si-a adus cea mai mare contributie, felicitari si desene primite de la parteneri, CD-uri de prezentare a activitatilor de mobilitate in fiecare tara realizat de delegatia de elevi si profesori a scolii noastre, fotografii si impresii consemnate in Agenda echipei de proiect a scolii.
Pentru fiecare tara in parte, profesoara de geografie a vorbit elevilor despre asezare, cadru natural, religie si aspecte ale populatiei, structura etnica, frumuseti naturale si antropice, turism, obiceiuri si traditii, etc. Dupa fiecare activitate elevii au fost sfatuiti sa continue documentarea acasa, individual iar unii dintre ei au scris cate un referat pe o tema sugerata de doamna profesoara. Acum, suntem siguri ca obiectivul “remarcarea asemanarilor si a deosebirilor privind istoria si cultura tarilor partenere in proiect” a fost pe deplin atins deoarece marea majoritate a elevilor din scoala noastra vor spune: “acum stiu multe lucruri interesante despre Lituania, Polonia, Italia sau Turcia”.


No comments:

Post a Comment